5 zaručených rad k posílení imunity

19.1.2020 #TOP články

Konečně přichází ladovská zima s teplotami pod bodem mrazu a zásobou sněhu. Připravte si čepice, šály, rukavice a začněte s otužováním. Střídání tepla a zimy totiž dokáže pořádně zamávat s imunitou. Máme pro vás pár tipů jak se vyhnout zimnímu nachlazení a posílit imunitu v chřipkovém období.

Dobijte energii se zelenými superpotravinami

Zelené potraviny jsou často rozebíraným tématem a na světě existuje jen málo lidí, kteří by neznali chlorellu, spirulinu nebo zelený ječmen. Věděli jste, že chlorella zvyšuje fyzickou i duševní kondici? Chlorella skutečně stimuluje životní energii a zlepšuje metabolismus buněk. Patří mezi zelené superpotraviny s obrovskou zásobou vitaminů, minerálů, stopových prvků a bílkovin. Spirulina zase podporuje odolnost proti choroboplodným zárodkům a virům, takže chřipka si na vás při užívání zelených superpotravin netroufne.

Zvyšte přísun vitamínů a minerálů

Inspirujte se u zvířat, která si před zimou dělají zásoby ovoce a zeleniny, jež obsahují velké množství vitamínů, minerálů a stopových prvků. V zimě je důležité zařadit do vyváženého jídelníčku velký obsah ovoce, potravin s vysokým obsahem vlákniny a vitamínu C. V obraně proti chřipkovému onemocnění totiž vede vitamín C na plné čáře. Kromě citrusů, které obsahují vitamín C v hojné míře, jej najdeme i v zeleném ječmenu. Osvědčený vitamín C, jenž je proslulý svou schopností posilovat imunitní systém hraje zásadní roli při tvorbě kolagenu, tedy proteinu, který najdeme ve všech pojivových tkáních v těle. Silná a celistvá pojivová tkáň nedovolí infekci, aby se dále v těle šířila. 

Probiotika jako zázrak 21. století pro posílení imunity

Tělu prospěšné živé bakterie jako jsou laktobacily nebo bifibakterie, příznivě ovlivňují stav střevní mikroflóry. Starají se o to, aby v trávicím traktu nepřežívaly patogenní mikroorganismy, a zvyšují tak obranyschopnost organizmu. Udržují optimální pH prostředí pro správné fungování buněk imunitního systému. Pokud už podlehnete nemoci a lékař vám předepíše antibiotika, tak je velmi důležité užívat probiotika během i po užívání antibiotik.

Pravidelný spánek a dostatek pohybu

V chladnějších dnech doporučujeme pravidelně odpočívat a spát alespoň 6 hodin denně. Zima je pro nás hodně hektickým obdobím kvůli uzávěrkám, deadlinům a plánování aktivit v novém roce. Předejděte stresovým situacím a vyhraďte si ve svém pracovním rozvrhu čas na protažení, jógu nebo pravidelné procházky venku. Obklopte se světlem a čerstvým vzduchem. Organismu nesvědčí dlouhé pobyty v přetopeném prostředí.

Dobrá nálada a radost z maličkostí

I psychika nese svůj podíl na imunitě. Se zimou přichází možné změny nálad a deprese. Je třeba své myšlenky a náladu udržet na pozitivní vlně. Zajděte si do kina, děkujte za sluneční svit v tmavé zimě nebo si užijte kafe s kamarády v hřejivé dece.